La navegació a vapor

Els primers vaixells a vapor, a més d’incorporar la màquina de vapor com a motor per moure aquest tipus d’embarcació, continuaven tenint un aparell de veler que amb el pas dels anys acabaria desapareixent.

El vaixell de vapor estava propulsat per màquines de vapor. Els principals elements que el constituïen eren una caldera de vapor, un condensador refrigerat per aigua i evidentment una màquina de vapor, el nombre dels elements citats anteriorment poden variar segons la grandària de l’embarcació. A més, es va incorporar una hèlix per aconseguir una millor propulsió. Primerament, el casc d’aquests bucs es varen fer de ferro aconseguint fer possible la construcció de vaixells més grans. Més tard, quan es va introduir l’acer en la construcció d’aquestes embarcacions es va aconseguir reduir el pes dels vaixells alhora que es guanyava resistència i seguretat.

Imatge d’un vaixell de vapor de la companyia “U.S. Mail Providence”:

Com es pot observar en la imatge anterior, aquests nous bucs expulsaven una gran quantitat de fum, a partir de la creació del primer vaixell de vapor, la revolució industrial no només es fa evident en les grans ciutats amb les seves fàbriques i xemeneies, sinó que la revolució industrial s’exporta a l’àmbit marítim de la navegació amb vaixells de vapor com el de la imatge anterior.

L’aparició dels vaixells de vapor va suposar tota una revolució naval, sobretot en el camp de la comercialització i més endavant del turisme. La utilització de la màquina de vapor en aquests bucs suposava no haver de dependre del vent i els corrents marítims que tant limitaven als velers si no trobaven les condicions meteorològiques adequades.

El combustibles d’aquestes noves embarcacions ja no era el vent, sinó el carbó, això va obligar que aquets nous vaixells haguessin de portar sempre reserves d’aquests nou combustible per poder fer funcionar la maquinària.

Estructura d’una vaixell de vapor:

1-      Bauprès

2-      Llum de coberta

3-      Cabrestant

4-      Pal trinquet

5-      Coberta principal

6-      Mànega de ventilació

7-      Xemeneia de proa

8-      Roda de paletes

9-      Biela

10-  Cigonyal

11-  Xemeneia de popa

12-  Lluerna

 13-  Pal major

14-  Cabina principal

15-  Bitàcola

16-  Càmera

17-  Pal de messana

18-  Caseta de govern

19-  Popa

20-  Timó

21-  Taló

22-  Quilla 

23-  Tanc

24-  Cabina

 25-  Carlinga del pal major

26-  Caldereta

27-  Càmera de calderes

28-  Bancada

29-  Balancí

30-  Volant d’inversió

31-  Cilindre

32-  Caixa de fums

33-  Càmera de combustió

34-  Cabina

35-  Coberta de celler

36-  Peu de roda

37-   Roda

Aquesta entrada ha esta publicada en Pàgines. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s