Houston-Barcelona

Veure mapa amb el Google Earth

Informació sobre la ruta:

–       Tipus de vaixell: Vapor

–       Nom del vaixell: Cádiz

–       Anys de construcció:

–       Lloc de construcció:

–       Valor inicial:

–       Tonatge:

–       Eslora:

–       Mànega de construcció:

–       Mànega d’arqueig:

–       Puntal:

–       Capità: Vicente Yañer

–       Pilot: Rafael Giménez Such

–       Inici del recorregut: 27-11-1926

–       Finalització del recorregut: 23-11-1926

–       Dies de navegació: 26 dies

–       Dies a terra:

–       Durada total del viatge: 26 dies

–       Distància navegada: 5.093,99 milles

Aquest viatge va ser un recorregut des de Houston, Texas, EEUU fins a Barcelona. Com es pot observar en el mapa anterior la ruta per l’Oceà Atlàntic és pràcticament recta, com ja s’ha explicat anteriorment és degut a què el viatge es va realitzar amb un vaixell de vapor que no havia de buscar els vents favorables que el portin fins el continent americà.

La sortida del port de Houston es va fer de la següent manera:

A 0 h. 55’ listos de las operaciones de carga en el Puerto de Houston salimos para el de Barcelona, con el Práctico à bordo, largamos amarras y navegamos por el canal. A 5 h. 30’ fondeamos en espera de la madrugada para poder pasar (…). a 17 h. 50’ embarca el Práctico  y desamarramos las estachas dadas en la orilla y asi navegamos hasta las 21 h. 35’ en que desembarca el Práctico y damos toda avante. Llegamos al medio dia, sin novedad situándonos por marcaciones a la boya “Heald Bauk”.

Durant la majoria de les següents singladures van tenir vent fluix, mar arrissada, cel cobert i xàfecs en la sisena singladura.

Durant la nit de la singladura número 11 van tenir vent del N.O. que va anar augmentant d’intensitat igual que la mar. A la vegada el buc va començar a fer grans capbussades i sacsejades. També van caure forts xàfecs.

En la singladura 12, a 32o22’N. de latitud i 49o54’O., va haver un tempesta narrada així:

Damos principio à la presente con viento muy duro con rachas huracanadas del N. mar muy gruesa del mismo que nos hace dar fuertes balances y cabezadas, sufriendo mucho el casco, maquinaria y arboladura, embarcan continuamente grandes golpes de mar que ponen en peligro el tránsito por cubierta, se sondan sentimas y se nota aumento de líquido; à 8 h. 30’ à consecuencia de los grandes golpes de mar que inundan las cajas, se rompe la tubería del vapor de las maquinillas del 3 y 4 tirándola contra la escotilla, acto seguido se trinca bien, poniendo rumbo N.E. para poder hacer bien dicha operación; aumenta la fuerza del viento y de la mar, cayendo fuertes chubascos de agua, acompañados de viento huracanado, con mares  gruesísimas del N.O. y N.E.; à 11 h. 30’ embarca otro fuerte golpe de mar que rompe el mampara de proa del frezadero, una puerta del camarote y parte del forro de madera de la toldilla de babor; à 14 h. 00’ entra otro golpe de mar por el costado de babor dando sobre el bote Nº 2 de la misma banda dejándolo inservible.

Les següents singladures van portar vent N.N.E. que va anar augmentant en duresa i mar de diferents direccions.

A partir del dia 18, el buc tornà a fer balanços i capbussades. Es va moderar la màquina. Durant la nit va augmentar en força el vent i la mar, cosa que va fer que s’inundés la coberta i es va trencar l’escala de babord, part de la barana i el folre de fusta de la part de babord en la cara proa del centre.

Durant els següents dies van tenir sobretot vent del N., xàfecs forts i algun cop van haver de moderar màquina quan la mar donava forts cops. El cel va estar cobert amb cirrus i horitzó calitjós.

La nit abans d’arribar a Barcelona va llampegar pel primer i segon quadrant. A 15 h. 12’ es va albirar Montjuïc pel N31oE. Més tard, embarcà el pràctic i sota les seves indicacions van aconseguir amarrar a 20 h.

Aquesta entrada ha esta publicada en Pàgines. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s