Màlaga-Barcelona-Palamós-València-Alacant-Màlaga

Veure mapa amb el Google Earth

Informació sobre la ruta:


–          Tipus de vaixell: Vapor

–          Nom del vaixell: Cádiz

–          Any de construcció:

–          Lloc de construcció:

–          Valor inicial:

–          Tonatge:

–          Eslora:

–          Mànega de construcció:

–          Mànega d’arqueig:

–          Puntal:

–          Capità: Vicente Yañer

–          Pilot: Rafael Giménez Such

–          Inici del recorregut: 21-6-1926

–          Finalització del recorregut: 9-7-1926

–          Dies de navegació: 9 dies

–          Dies a terra: 10 dies

–          Durada total de viatge: 19 dies

–          Distància navegada:

Aquest recorregut va ser un viatge molt senzill pels principals ports de la costa mediterrània d’Espanya de principis del segle XX, la informació d’aquesta ruta ha estat extreta del diari de navegació de Rafael Giménez Such[24]. Es tracta d’un viatge rodó, perquè es va iniciar en el mateix port on finalitzà.

Aquest viatge es va realitzar amb un vaixell de vapor, d’aquí que les rutes de color negre del mapa es presentin d’aquesta forma tan recta, ja que es navegava molt més ràpid i sense dependre del vent, el que feia que hi haguessin poques variacions en els trajectes amb vaixell de vapor.

La ruta es va començar en el port de Màlaga el dia 21 de juny del 1926 i es va arribar a Barcelona tres dies després. Entre aquests dos ports es va produir la major durada navegant entre port i port d’aquest recorregut, tot i que no van tenir cap factor que els pogués fer endarrerir.

Vuit dies més tard de l’arribada al port barceloní i després d’acabar les operacions de carregament, es va principiar la navegació cap a Palamós un cop va ser el pràctic a bord, igual que s’havia fet a Màlaga. Abans de desamarrar les àncores, comprovaven si la màquina de vapor estava en bones condicions.

El dia 3 de juliol van posar rumb cap a València i van salpar del port de Palamós amb el pràctic a bord que un cop va finalitzar la seva feina es va acomiadar. En la segona singladura va embarcar el pràctic valència i els va fer esperar fondejats, perquè no hi havia lloc en el port per atracar. Al matí següent ja van poder entrar a port.

Van sortir del port de València quan havien carregat totes les mercaderies i portaven tota la documentació necessària. En la mateixa singladura de la sortida del València, embarcà el pràctic d’Alacant, després de que haguessin comprovat que la màquina funcionés correctament. Sota la direcció del pràctic van atracar sense problemes.

El 8 de juliol es va iniciar la tornada cap a Màlaga després de realitzar totes les operacions de carregament. Tant la sortida del port d’Alacant com l’arribava al port malagueny es van realitzar amb el pràctic a bord, durant aquest període no va haver cap inconvenient.


[24] Diario de navegación para uso de D. Rafael Giménez Such. Museu Municipal de Nàutica del Masnou. Mentre no s’indiqui el contrari, totes les referències que segueixen pertanyen al mateix document.

Aquesta entrada ha esta publicada en Pàgines. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s